Tuesday, 26 April 2011

BEN ASHAARI KENANG MASA SEKOLAH

image

curi sekejap mse study utk masuk segmen abg ben...dy ttup kul 12..mse entry ni ditulis baru pukul 11.20..segmen abg ben kali ni ialah..ap yg kita tak boleh lupakan masa sekolah dulu..actually byk jgk yg xboleh lupa...tp dlm byk2 tu ad 2 pristiwa la yg ak x bole lupa

1.DI KEJAR PENGETUA SEKOLAH

ni masa ak form 3 la.bukn sorg je yg kena kejar tp 1 kelas ak..sbbnya kitorg klua rehat awal..msing2 sume dh xdpt tahan lapa,so ramai2 decide nk kua rehat awal stgh jam dr yg sepatutnya...tgh sedp2 beli makanan jap lagi pengetua tetiba muncul kat kantin tu ea sambil ckp

 "hei awk...knp rehat awal?!"

bdk2 ni sgn aku sekali bertempiaran lari..pengetua tu pon kejar la..dapat ke??...mestilah xdapat...hahaha
kenapa???..sbb pengetua ak tu kira gempal jgk..pakai baju kebaya yang sendat..pastu pakai kasut tumit tinggi yg kalau dia bijak boleh remuk tulang kaki..berusaha betol dia kejar tapi..........hahahha
dia siap cakap " hei awk...berhenti..mari sini"

dah macam dialog kat gerak khas je " berhenti! kami polis!"

tp siapa yg nk berhenti kalau kita dah tau kita buat salah??..haha lu pikir la sndiri

2.HAH! DAH NAMPAK KEPALA DAH!

kes ni jadi kat sorg budk llki kat sekolah ak la ni..bdk llki ni ad mslh sikit..dia sellu pengsan kat sekolah..dy bdk kels lain..dy xsatu kelas dgn ak
ad satu hari ni dia pengsan, so bdk2 kels dia panggil la cikgu..sementra nk tnggu cikgu tu bdk2 ni baringkan dy atas meja n letak bawah kipas
tp bdk2 llki kelas dia bole plk wat dajal kat dia..memg nakal gila budk2 ni

diorg baringkan budk llki yg pengsan tu n diorg start wat lakonan diorg

sorg jga kepala bdk yg pengsan tu..
2 org jaga tangan kiri n kanan
sorg lagi pegi kang kang kan....

diorg berlakon nak rogol???...bukan la

yg kangkang kan budk tu ckp :

"hah teran lagi...teran kuat lagi...dh nampak kepala dah..sikit je lagi"

nakal diorg ni memg xkena tempat..bnda2 cmtu pon nk wat main...tp bila teringat balik rasa kelakar plk..bila ingt msti snyum sorg2


p/s : lelaki pon ad bakat nak jadi bidan tau hehe...



3 comments:

  1. cakk cakk..hehe teringat zaman sekolah, singgah dari blog abg ben ! jom vote abg ben kat sini :)

    http://alyaesprezzo.blogspot.com/2011/04/vote-ben-ashaari.html

    ReplyDelete
  2. zaman sekolah paling best kan? ^^

    singgah dr blog abg ben & follow.. :)
    kalau rajin singgah la..

    http://akupunyacita.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-kenang-masa-sekolah.html

    ReplyDelete