Sunday, 24 April 2011

Contest Tabik Sama Kamu



join contest lagi..kali ni di anjurkan oleh mina..contest ni pon lain dr yg lain..kreatif tol idea2 mereka ye utk wat contest..aku?? lom layak lagi..nk join klik sini ye..


ak pilih insan ni sbb dy sgt2 tabah..ak xpernah dgr lagi yg dia menyesal dapat dugaan yg macam2 dari-NYA..Bermula selepas kematian ibu dia masa umur dia 12 tahun..kalau kita 12 tahun tu dikira budk2 lg,buat ape pon men sembarang je..tp dia kuat..dia tabah..w.pon dia bukan ank sulung, tp cara dia sgt matang.

dia teruskan hidup..dia pandai terutama subjek akaun masa kat sekolah..selepas SPM ramai yg mohon nk smbung blaja..sume org nak sambung blaja tak terkecuali dia..tp dugaan dtg sekali lagi..enth ap silapnya,dia xdpt smbung blaja..bukn dy xlayak...dy layak..tp dia ad msalah lain..mslh peribadi..itu antara dia dgn family dia...


tp aku tau antara alasan yg lain sbb dia nak jaga adik dia..akak dia ramai yg dah kahwin..abg dy mestilah kerja..siapa nak jaga adik dia?..dia berkorban..dia lupakan impian dia..

dia kerja utk family dia..dy xmgharap duit org lain...setiap kali kumpul ngn member2 lama..mesti org tny kan skrg buat ap..msing dgn ghairahnye bercerita..ak pandang muka dia..dia cme tnduk n diam skjp..dy mympuk just utk menyedpkn ht sume org..ak xsmpi hati


bila org tny dia, dia cme ckp "mcm ni la" smbil tersenyum..tp dalam hati??...bila dia bercerita dgn ak tntg impian dy yg xsmpi...ak cme mmpu ckp "sbr k,mesti ad hikmah..mgkin rezeki ko kt tmpt lain"


ye...memg betol..rezeki org xsama kan..bg ak rezeki dia lbih bmkna dr org lain..knp?..dari sehari ke sehari dia gembira bercerita tntg hidup dy..ak pon seng hati..dy ckp w.pon dy lom ad pluang utk smbung blja,tp dy ad pluang utk blja cmne nk uruskan rumah..dy blja jahit..dia mmg pndai uruskn umah


yg paling wat ak kagum..bila dy d.minta jiran2 dia utk ajar anak2 jiran mengaji..tu ok lg...
yg wt ak kagum bila jiran2 dy yg lebih kurg sebaya dgn mak dia..mtk dia ajar mereka mengaji...tp dy tolak..dy xsanggup sbb dia tau kalau dia salah ajar dia kene tanggung dosa...tp jiran dia berkeras..akhirnya dia nak..dia ajar stakat yg dia termampu...tp ganjarannya sgt besar kan..setiap huruf yg kita ajar n org yg kita ajar tu mengamalkannya,selagi tu la kita akan dapat pahala.sbb tu ak ckp rezeki dia lg bermakna dr org lain..tu mungkin reward utk dia sbb sntiasa redha dgn dugaan yg datang...


siapa dia??....dia adlah salah sorg kawan terbaik ak











utk dia : andai kata 1 hr nt ko baca ap yg ak tulis..jgn ko salah fhm...jgn ko ingt ak sgja jual cerita kau...sikit pon x..ak tau ko xnk org slh anggp dgn ko..contest ni cme stakat medium utk ak b.cerita tntg ap yg ak rse n pgjaran yg ak dpt ambik dr kisah hdup kau..tak lebih dari tu...terima kasih sahabat










oh ye..ap yg ak idam kan ea...ak teringin nak kumpul sume jenis bantal yg berbentuk love..sbb sgt cute kot..ak dpt 1 dr kwn ak kat matrik smpena bfday ak..dh 2 thun ak gne..smpi lembik dh...tp ak ske :)


3 comments:

  1. sorry lmbt dtg....


    mmg mina tabik gila....mina tau cmne keadaan bila ibu dah takde...kalau tak mina pun akan jd mcm member azreen...


    insyaallah..rezeki dia akan terbuka dgn seluas luasnya...amin....


    sedih pulak mina...harap adik dia dpt membalas segala pengorbanan akaknya....

    kalau tak dpt bls dgn harta benda...cukuplah balas dgn doa shj....


    tq masuk tau...smile...

    ReplyDelete