Saturday 26 November 2011

Banyak Sebab Yang Aku Rasa Dah Fed-up Naik Bas

Bas (bas ekspres) memang jadi transport utama aku lagi2 time nak balik kampung...Sejak Akhir-akhir ni banyak benda yang buat aku rasa annoying sangat sampai aku pon da jadi malas nak naik bas..tapi nak buat macam mana..tu je yang ada kan..kalau harga tiket kapal terbang sama dengan tiket memang aku dah naik kapal terbang..boleh cuci mata tengok pramugara yang jambu2..hehe..Kenapa naik bas boleh buat aku annoying??..

  • Langsir bas warna hitam dan berbau  
Aku memang tak boleh duduk dalam bas pastu langsirnya warna hitam walaupon warna sebenar dia merah.pastu berbau pulak tu..adoi memang pening la aku..nak tahan duduk dalam tu 3jam.tak tau la penyakit apa aku ni..yang penting bukan penyakit keturunan.
  •   Bas laju macam kilat,lambat macam siput sedut
Hah yang ni pon satu hal..da cepat-cepat sangat..dah lambat lambat sangat..dapat driver yang gila tekan minyak..sampai berapa kereta dia motong sekali gus..huiiihhh kalau aku ada nyawa spare macam tyre spare tu takpo jugak..pastu kalau dapat driver yang slow..ya ampun..melaka-jb yang patotnya 3 jam jadi 4 jam..memang hangin..aku rasa macam nak tolong driver tu tekan minyak je.
  •  Menunggu orang 
Dah tau bas pukul 2.30 gerak la dari rumah satu jam awal ke..setengah jam awal ke..ni pukul 2.30 time tu la kau baru nak gerak kan..ada sekali tu bas terpaksa delay dekat 20 min..sebabnya ada sorang budak ni tak sampai2 lagi..kawan dia merayu mintak tunggu..aku memang hangin betul..aku setengah jam awal dah terpacak,tapi terpaksa pulak tunggu orang lain
  • Bas takde air-cond
Ni satu hal lagi..nama je bas ekspres tapi mengalahkan bas ting tong..naik bas ekspres..tingkap semua tertutup pastu tak de air-cond..duduk pulak 3 jam..memang dalam sauna la kan..masa tu aku rasa nak pecah kan tingkap bagi angin kelua pastu hulur kepala bia angin banyak masuk
  • Makan kuaci
Yang ni memang aku GERAM,ANNOYING sangat-sangat..duduk dalam bas..3 jam..dengar bunyi kuaci memanjang..tak berhenti-henti pulak tu..heran pulak aku..tak kebas pulak mulut ekau ek..da macam hamster aku kat rumah dah gayanya makan xberenti-renti..kalau setengah jam aku boleh terima lagi..ni sepanjang jalan tu nak makan..aku ni tukang dengar je bunyi kuaci tu..cuba passing sikit..sejuk ati ni..







P/S : walau apa pon masalah still kene guna bas jugak..terpaksa bersabar

0 mengomel:

Post a Comment