Wednesday 9 November 2011

Trend Kahwin Muda- Bagus atau Tak?



 
*ihsan google

wahh..aku tengok ramai jugak dah kahwen muda..time belaja pon ada..aku merasa kahwin muda pon masa kecik2 dulu..entah anak sapa2 je aku rembat buat laki..ada anak yang merengek-rengek mintak makan..cuba bila da besar ni mintak kahwen,mau berpusing kepala aku macam gasing kene tempeleng dengan ayah aku

ye ayah aku memang garang! tapi baik :).. kat kampus aku, da ramai yang tunang ada jugak yang dah kahwin..bestnye..balik dari kelas je da ada orang tunggu

"baru balik kelas ke?kesian awak penat ea..awak tak payah masak la..kita makan lua je"

 tak ke best macam tu..pastu boleh tengok cerita Cinta Elyssa sama2..pastu part2 romantik..boleh tersenyum,tersiput2 malu sambil-sambil jeling laki kat sebelah...pastu bangun pagi tak payah pakai alarm handpon lagi dah (pasang alarm pon bkn dengar--->aku la tu)..sebab dah ada orang yang kejut kan.... :)

ramai parents yang tak setuju kalau kahwin masa muda especially time belajar(---> parents aku T__T)..tapi ada jugak parent yang tak kesah..Parents yang tak bagi tu bukannya apa..sebab diorang tau anak diorang tak cukup sipat lagi nak jadi bini/laki orang..ayat mak aku pulak

"nak kahwin konon..masak asam pedas pon tak lepas lagi"

sampai sekarang aku dok pikir..apa kena mengena asam pedas dengan kahwen?? lelaki memang wajib mintak bini masak asam pedas ke?? ke memang mak mentua wajib suruh menantu masak asm pedas??..takde jawapan

bagi yang kawen awal tu takde masalah..ada jugak baiknya..mana tau kahwen time belajar ni boleh buat semangat belajar membara-bara macam lagu jalur gemilang tu..ada orang yang boleh jaga kita..yelah mak ayah jauh..benda yang baik tak salah dicepat-cepatkan..hehehehe



P/S : kena pandai seimbangkan tanggungjawab la ye.. 

5 comments:

  1. my mum dah bagi green light , even i tak habis stuy lagi . HAHA ! as for me , masak semua tu , boleh belajar . yang penting ada komitmen . its not a big deal actually kawen time muda . cuma parents u tak puas lagi kot nak bermanja dengan anak2 dia ;)

    ReplyDelete
  2. @Misshy Innz untung la u kan.. ala masak tu cume alasan je.. agaknya my mum still anggp i xmatang kot..tak kesah la kawen muda ke kawen tua ke asalkan tau tanggungjawab kan..bila da tau tanggungjawab everything will be easy right? :)

    ReplyDelete
  3. klu kawen muda tu x pe..
    tp yg penting mesti ada jaminan masa depan la..
    mesti cukup segalanya dulu :)

    ReplyDelete
  4. bestnye kawen mude!!!!
    tp parents iz sme la ngan parent miss
    masak asm pedah pn x pass nk jadi bini orang
    adeeiiii -_-!!!

    ReplyDelete
  5. kawen muda ada baik dan buruknya,baiknya yelah kita xla bnyk buat maksiat sgt,dlm hadis kta kapel tu haram,yg halalnya kawen kan..tp bila kawen muda takut kita xbrapa nk matang uruskan rumah tngga..

    ReplyDelete