Monday 5 December 2011

Memang Salah Ke Jadi Student Uitm?


Uitm dihatiku



Kadang2 aku rasa angin sangat..kalau aku ni angin puting beliung memang aku dah rempuh dah sesape yang buat aku angin..aku rasa isu ni dah lama tapi jadi berbangkit bila aku terjumpa satu komen hamba Allah ni..dia cakap artis2 yang ada high education tapi perangai macam tuuuttt sebabnya student dari Uitm

Hek eleh..aku pun tak faham la manusia macam ni..kang aku kata kau mangkok kau kata aku longkang..tapi tak boleh lawan mulut lori sampah kau kan..Aku pelik la..apa yang orang anti sangat dengan Uitm ni..apa yang orang pandang rendah sangat dengan Uitm ni..sebab Uitm ni U subsidi? sebab yuran Uitm ni murah sangat so takde standard? tak berkualiti?

sapa cakap benda murah takde kualiti? cuba tengok selipar jepun..tak sampai 5 hengget pon,tapi boleh pakai lama..siap boleh simpan untuk keturunan kau lagi..Sampai sekarang aku tak paham apa dosa uitm ni?..Yes,memang aku tak nafikan ada U lain yang lagi hebat..tapi cube pikir..bila kau keje ada orang nak amek kesah ke kau belajar kat mana..kalau kau study kat University Oxford sekalipun tp result hancur leh wat bungkus nasi lemak tetap low standard jugak la..kasar tak ayat aku ni?

nak kata Uitm ni amek student tangkap muat je aku rasa tak..requirement dia tinggi jugak sama je macam U lain?..Nak cakap pasal yuran murah? apa masalahnya? bayar yuran murah low standard ke?..abestu kau beli beg gucci harga beratus riban..tetiba ada discount..kau nak bayar harga tinggi jugak ke?kalau macam tu low standard la beli barang dengan harga lepas discount

Tak semua orang fikir macam tu kat Uitm ni..Ada je yang still respect dengan Uitm walaupun diorang study dekat U lain..ada SESETENGAH je yang......tak tau la nak cakap camne




 
P/S: tak kesah lah duduk rumah felda ke rumah banglo..asalkan dapat tido,dapat makan..dapat buang air dengan selesa..cukup la

3 comments:

  1. diorang xfaham, bukan institusi yg maenkan peranan besar, tapi yang penting course yang diambil... ader certain course2 yang pada sy cam xrelevan.. 2 yg org pandang, yg uitm nie senang masuk... & diorg xsedar uitm nie sangat marketable... so, juz ignore jer.. jumper diorg lat job market nanti.. see saper lagi hebat... :)

    ReplyDelete