Tuesday 10 May 2011

Contest: Dikau Yang Utama Bonda


join contest sbb exam dah habis...hahaha..sape nk join klik sini ye..
nak cerita pasal mak memg byk pahit n manis..kdg2 sllu ajar hati ni supya sentiasa bersedia yang bila-bila masa je mak kita akan pergi jgk...bkn nk mintak yg bukan-bukan tp mati itu pasti kan..cme kita tak tau bila sbb tu ak sllu ajr diri ak supaya sentiasa bersedia tapi boleh ke??? For Sure memg tak...

Kenangan 1

dulu masa kecik2 mak ak memg leh tahan garangnya..dulu biasa la kecik2 selalu gaduh2 degn adik2..
1 hari tu agknye mak ak dah fed up sgt dgn kitorg..hambek kau...kena hambat dua2..
sbbnye ak n adik ak berebut makanan..mak aku memang pantang kalau berebur makanan
apa lagi kena kejar ak n adik ak...mak aku kejar smbil bwk tali pinggang..
semangat hang tuah mana nth masuk dlm badan mak aku smpi boleh lari kuat+laju gile
bertempiaran ak lari ngn adik ak :)

Kenangan 2

tapi indah xselamanya indah...manis xselamanya manis
segar lagi dlm kepala ak..msetu ak kt rumh mkcik ak..sje stay sana mse cuti sekolah
tapi ad satu hari tu ak xsedap hati sgt2..asyik teringat mak ak..bukn pasl rindu..xtau la nk describe mcm mana perasaan tu..then,bila balik..mak ak panggil ak..dok berdua dgn dia
then mak ak ckp "doktor ckp ibu kena pnyakit *********..doktor ckp sakit tu xde ubat lagi"..
terasa dunia tu terhenti sekjap..ak xtau nk ckp ap..nak nangis tp air mata tak kelua..muka mak aku masa ckp tu tenang sgt..ak jadi takut..sejak tu ak ajar diri ak selalu jd takut..lagi2 bila mak ak sellu sakit..kdg2 tgn dia xde deria rasa lg..tapi mak aku kuat...dgn keadaan sakit2 pon dia still keje sbb utk bg kitorg makan..dugaan dtg bertimpa2..bila ayh ak eksiden..xdpt pegi keje utk bpe buln..mak ak xpernah mengeluh..dia pegi jgk keje w.pon gaji yg ad tak seberapa tp kejenye sgt terok...mak aku keje,keje n keje smpi dia tak pikir pasal diri dia..jari2 mak ak hmpir mati..hampir xberfungsi+dgn penyakit yg sedia ada....
ak pernah ckp "berhenti je la..org dgn adik2 kan dh besar"..tapi seorg ibu mmg degil kan..selalu utamakan anak-anak berbanding diri sendiri 

"kalau ibu berhenti,nanti xdpt la bagi ap yg along n adik2 nak"..
seorg ibu xpernah rasa sush utk anak-anak..ak pernh nampak mak aku menangis sbb pikir diri dia n keluarga
tapi xpernah menangis depan anak2..sampai mcm tu sekali nak jaga hati anak-anak
bila dah makin besar aku jadi trauma bila dgr mak aku selalu ckp

"nanti bila ibu xde,sapa nak uruskan kau semua..bila ibu dah xde,korang adik beradik jgn gaduh"

harap dijauhkan......


beliau tiada galang gantinya...

nak tag:
fifi
suzi
marliana
fatin
abg stalker

P/S : xmampu untuk menaip lagi

1 comment:

  1. gad1s bawakan nie untk azreen......

    http://gad1ss0ypans.blogspot.com/2011/05/cinta-hati-b0nda.html

    (=

    ReplyDelete