Wednesday 25 May 2011

Macam Mana Agaknya Jadi Minah Kilang???





lepas seminggu aku duduk melaka tunggu keje tak dapat2,ayah aku guna kuasa veto dia
"takde keje jugak balik rumah..tak payah nak duduk situ lama2.keje kilang je"..
untuk elak jadi si tanggang moden aku pon balik rumah la. yang aku rasa nak ngamuk
1 kampung ni sebab bila aku kat kampung aku dapat 2 call cakap aku dah boleh start keje..
mau tak hangen aku..time aku stay melaka takde 1 call pon yang nak bagi aku keje T_T..

sampai je rumah (kat kampung) ak dh nampak 1 kertas pasal keje kosong kat atas meja
OPERATOR,CLEANER,PENGAWAL KESELAMATAN...pengawal keselamatan confirm la out kan
tinggal cleaner dengan operator..kalau ikutkan aku taknak keje kilang..bukan sebab malu
tapi penatnya berganda-ganda tapi gajinya lebih kurang sama je macam keje kat jusco yang aku mintak
tapi dah takde pilihan kan..keje kilang pon keje kilang la..penat belakang kira..
tengah dok bincang pasal keje ayah aku awal2 dah warning
"jangan nak memilih kerja.kalau cleaner tu ada kosong ko amek je.cari pengalaman"

cleaner??? gulp!!..bukan nak pandang rendah dengan keje cleaner tapi sebab attitude aku..
attitude aku memang teruk..haha..mana taknya,kalau aku g toilet awam tu, klu aku masuk then
aku ternampak ada harta karun dalam tu spontan trus cari toilet lain
takde maknanya nak tolong flushkan..so, kalau dah macam tu layak ke ak jd cleaner 
yang akan jumpe beratus2 harta karun dalam masa 3 bulan ni...aduuuiiyaiiii...
klu aku cakap macam ni kat ayah aku mesti ayah aku cakap...
"NAK SERIBU DAYA,TAKNAK SERIBU DALIH" hambek ko..makan dalam haha


P/S : memang susah rupanya cari kerja ni...

0 mengomel:

Post a Comment