Sunday 22 May 2011

Pasangan Tak Berpendidikan Tinggi..Salah Ke??

Ni la padahnya terpengaruh dengan novel dengan tv...Antara Dua Darjat..
yang kaya mesti dengan kaya..yang miskin dengan yang miskin..
yang pandai dengan yang pandai...yang kurang pandai dengan yang kurang pandai
ye,memang tak dinafikan zaman sekarang perlukan duit..pergi ke mana-mana semua nak duit
jadi memang sangat perlu la kan untuk dapat suami yang pandai supaya dapat kerja bagus-bagus..

masa aku sem 1,ad sorang lecrer English aku..memang aku ingat ayat dia sampai bila2 n sampai 
sekarang aku memang sangat terasa...dia cakap
"kalau awak tak pandai,pilih pulak pasangan yang tak pandai..memang tak pandai la anak awak"
aku tak tau la dia pakai teori mana..mungkin oversea pny kot (dia belaja kat oversea)
aku start berpikir...bodoh ke aku ni??..mak aku xhabis sekolah..ayah aku pon tak belajar tinggi..
jadi aku dengan adik2 aku ni bodo ke? tak pandai ke..walaupon aku dah masuk U,aku tetap dikira tak pandai jugak ke??....entah la..rata2 budak kelas aku semua terkejut dengar lecerer aku cakap cmtu

kalau tanya aku...aku sikit pun tak kesah dapat suami yang tak belajar tinggi
asalkan dia RAJIN..rajin nak ubah diri...rajin nak bantu diri sendiri n family
sebab bagi aku penentu kejayaan orang tu letaknya pada ATTITUDE..
kalau ko bijak mana pun tapi ATTITUDE HANCUR ko akan tergolek jugak
tapi ada sesetengah parents malu kalau anak dia pandai dapat menantu tak pandai



P/S : doa2 je la supaya dapat jodoh yang terbaik...

0 mengomel:

Post a Comment